- Kształtowanie wśród uczniów umiejętności oraz kompetencji z branży informatyki i telekomunikacji jest szczególnie ważne przy wyborze zawodów przyszłości - mówi Krzysztof Żuk, prezydent Lublina. - W ramach pilotażu próbujemy rozwiązać niełatwy problem. Z jednej strony dostępności do nauczycieli, ich przygotowania, wiedzy, kompetencji, a z drugiej ogromnej ilości uczniów, których trzeba zainteresować czymś więcej niż tylko realizacją podstawy programowej. Pilotaż objął ponad 4 tysiące uczniów, 28 szkół.
W trakcie lekcji w szkole wykorzystywany będzie program edukacyjny, który zawiera pakiet interaktywnych zadań z informatyki i przedmiotów informatycznych. Znalazło się tam łącznie 48 kursów obejmujących 480 godzin nauki.
- Naszym celem jest wykorzystanie technologii do zadań powtarzalnych i tym samym zapewnienie przestrzeni na wartościowy kontakt dydaktyczny między nauczycielami i uczniami - mówi Bogdan Księżopolski, Prezes CyberSkiller. - Jest to własna technologia, która została przygotowana w Lublinie, ale program jest ściśle związany z podstawą programową. Technologicznie jesteśmy przygotowani do dużej puli zadań, które już mają szkoły na platformie. Kolejne będą krok po kroku dodawane. Oprócz tego nowoczesne nauczanie, czyli w oparciu o grywalizację oraz microlearning, czyli takie małe bloki edukacyjne.
Pilotażowy program rozpocznie się jeszcze w tym roku szkolnym i potrwa do połowy roku szkolnego 2024/2025.