Za pomocą "Przyjaznych deklaracji" możemy prawidłowo wypełnić formularze, które następnie drogą elektroniczną lub tradycyjną przesyłamy do lubelskiego urzędu miasta. Tą samą drogą można też otrzymać decyzję ustalającą wysokość podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych. "Przyjazne deklaracje" namierzymy na stronie strony deklaracje.lublin.eu lub też za pośrednictwem zakładki Podatki i opłaty w katalogu miejskich e-usług dostępnych pod adresem e.lublin.eu.
Jest też narzędzie dla zapominalskich. Możemy dostać informację o niezapłaconej racie podatku SMS-em lub e-mailem. Kiedy zapłacimy, zanim przyjdzie nam upomnienie pisemne, nie będziemy musieli płacić za nieterminowość. Żeby uruchomić tę opcję, trzeba wypełnić druk zgody i przesłać go pocztą lub Elektroniczną Skrzynką Podawczą do urzędu miasta. Można go także złożyć w którymś z Biur Obsługi Mieszkańców: przy ul. Wieniawskiej 14, ul. Filaretów 44, ul. Szaserów 13-15, ul. Kleeberga 12a, ul. Wolskiej 11.
Wpłat podatków i opłat można dokonywać za pośrednictwem Platformy Informacyjno-Płatniczej – PLIP. Serwis PLIP zawiera aktualne informacje o zobowiązaniach i przyśpiesza proces zapłaty.
Tak można płacić podatki od nieruchomości, rolny, leśny i od środków transportowych od osób fizycznych, a także wnosić opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, z tytułu użytkowania wieczystego oraz najmu i dzierżawy. Ta e-usługa Urzędu Miasta Lublin dostępna jest dla osób fizycznych, legitymujących się numerem pesel. Logowanie do Platformy Informacyjno-Płatniczej PLIP odbywa się przy pomocy profilu zaufanego - tłumaczy Justyna Góźdź z biura prasowego lubelskiego ratusza.
Polecany artykuł: