Urząd Miasta Lublin
Dobre wieści dla wszystkich tych, którzy ze swoją sprawą w Urzędzie Miasta wolą przyjść bezpośrednio do urzędu i tam porozmawiać z „żywym człowiekiem”, a nie – przez telefon czy maila. Jak będzie wyglądała obsługa petentów w najbliższym czasie?
- Dopuszczalna liczba interesantów przebywających w tym samym czasie w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż jedna osoba na jedno stanowisko obsługi – podkreśla Katarzyna Duma, rzecznik prezydenta miasta Lublin. - Obsługa bezpośrednia mieszkańców będzie realizowana w 4 Biurach Obsługi Mieszkańców, w Urzędzie Stanu Cywilnego, w Wydziale Komunikacji oraz w Wydziale Spraw Administracyjnych.
Obsługa bezpośrednia mieszkańców będzie realizowana w:
- 4 Biurach Obsługi Mieszkańców zlokalizowanych przy: ul. Wieniawskiej 14, Filaretów 44, Franciszka Kleeberga 12A, Szaserów 13-15 – w godz. 7:45-15:15,
- Urzędzie Stanu Cywilnego przy ul. Spokojnej 2 w sprawach: sporządzenia aktu zgonu w pokoju nr 287 (II piętro) od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-15:30 oraz w sobotę w godz. 8:00-14:00 oraz zgłoszenia urodzenia dziecka w pokoju nr 284 (II piętro) od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-15:30,
- Wydziale Komunikacji przy ul. Czechowskiej 19A od poniedziałku do piątku w godz. 7:45-14:30,
- Wydziale Spraw Administracyjnych: w zakresie odbioru dowodu osobistego – w siedzibie Urzędu przy ul. Leszczyńskiego 20 w pokoju nr 5 (parter) od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-15:30, w zakresie ewidencji działalności gospodarczej – przy ul. Spokojnej 2 w pokoju nr 253 (II piętro) od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 – 15:30.
Sprawdźcie też szczegóły przyjmowania petentów w poszczególnych lokalizacjach:
W Urzędzie Stanu Cywilnego oraz w Biurach Obsługi Mieszkańców (także w sali obsługi przy ul. Wieniawskiej 14), klienci będą obsługiwani według kolejności przyjścia. Ze względu na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa, wprowadzona została dopuszczalna liczba interesantów jednocześnie przebywających na salach obsługi w BOM: ul. Wieniawska – 18 klientów, ul. Filaretów – 6 klientów, ul. Szaserów – 5 klientów, ul. Kleeberga – 5 klientów. Liczba osób będzie na bieżąco monitorowana.
W Wydziale Komunikacji w najbliższy poniedziałek i wtorek (25-26 maja), w związku z centralną awarią systemu Q-Matic obsługa interesantów będzie odbywała się po wcześniejszej telefonicznej rezerwacji wizyty, natomiast już od środy (27 maja) tradycyjnie – z wykorzystaniem systemu kolejkowego.
W Wydziale Spraw Administracyjnych obsługa w zakresie ewidencji działalności gospodarczej w pierwszej kolejności będzie odbywała się po wcześniejszej, telefonicznej rezerwacji wizyty, klienci nieumówieni, będą obsłużeni jako następni. Wydawanie dowodów osobistych w siedzibie Urzędu przy ul. Leszczyńskiego 20 będzie się odbywało na bieżąco, według kolejności przyjścia.
W przypadku spraw załatwianych przez pozostałe wydziały czy komórki organizacyjne Urzędu, gdy niezbędne będzie osobiste stawiennictwo klienta, ze względów organizacyjnych i w trosce o bezpieczeństwo prosimy o wcześniejsze, telefoniczne umówienie wizyty.
Co ważne – nadal zamknięte pozostają Biura Obsługi Mieszkańców mieszczące się w placówkach pocztowych. To z powodu trudności z zachowaniem wymagań sanitarnych i odpowiednich odległości. Ratusz przypomina też, że najbezpieczniejszą drogą załatwienia spraw jest nadal droga elektroniczna. Co więcej, w 9 lokalizacjach Urzędu nadal pozostają udostępnione specjalne pojemniki w kształcie urn, w których można pozostawić dokumenty w zamkniętych kopertach.
Miejski Urząd Pracy w Lublinie
Na przywrócenie normalnego trybu obsługi petentów będziemy musieli jeszcze poczekać w przypadku Miejskiego Urzędu Pracy w Lublinie.
- Miejski Urząd Pracy w Lublinie pomimo trwającego zagrożenia epidemiologicznego pracuje w dotychczasowych godzinach pracy urzędu, tj. od 7:30 do 15:30, ograniczył jedynie bezpośrednią obsługę interesanta. - wyjaśnia Monika Różycka-Górska, rzecznik prasowy MUP Lublin. - Wszystkie zaplanowane indywidualne wizyty i konsultacje osób bezrobotnych u doradców klienta odbywają się drogą telefoniczną i elektroniczną. Klienci urzędu w sprawach pilnych, wymagających bezpośredniego kontaktu z pracownikiem urzędu są umawiani na konkretne godziny i przyjmowani w zewnętrznym punkcie obsługi, znajdującym się z boku budynku.
Oznacza to, że do budynku MUP w Lublinie przy ul. Niecałej 14 poza wyznaczonym miejscem do pozostawienia dokumentów przy wejściu głównym wpuszczani są wyłącznie pracownicy urzędu pracy.
Jak się okazuje, utrudnieniem w powrocie do całkowitego otworzenia się Urzędu Pracy oprócz koronawirusa, jest również natłok pracy, którą mają urzędnicy. Chodzi o rozpatrywanie wniosków w ramach tzw. tarczy antykryzysowej. Do MUP w Lublinie do piątku (22.05) wpłynęło ich ponad 21 tys.
- Z uwagi na bardzo dużą ilość wniosków wpływających do MUP w Lublinie okres ich rozpatrywania może ulec wydłużeniu – dodaje Różycka-Górska. - Na czas weryfikacji wniosków znacząco wpływa kompletność i poprawność wypełnionej dokumentacji, a także sposób ich złożenia do Urzędu.
Urzędnicy apelują o cierpliwość i zrozumienie sytuacji i wyjaśniają, że dokumenty w wersji papierowej, które trafiają do Urzędu przechodzą 24-godzinną kwarantannę w związku z zagrożeniem zarażenia się koronawirusem. Zachęcają też do składania wniosków elektronicznie.