Spis treści
- Przebudowa al. Unii Lubelskiej robi krok w przód. Wybrano wykonawcę
- Przebudowa al. Unii Lubelskiej w Lublinie. Co obejmą prace?
Przebudowa al. Unii Lubelskiej robi krok w przód. Wybrano wykonawcę
Miasto Lublin rozstrzygnęło przetarg na rozbudowę al. Unii Lubelskiej wraz z rozbiórką i budową obiektów mostowych na rzece Bystrzycy. Ma to być największa drogowa inwestycja w stolicy Lubelszczyzny w ciągu najbliższych kilku lat. Spośród 10 firm, które złożyły swoje oferty w prowadzonym postępowaniu, jako najkorzystniejszą wybrano tę od Przedsiębiorstwa Robót Drogowych Lubartów S.A., które wyceniło swoją pracę przy tej inwestycji na 65 246 537,95 zł brutto.
– Wykonawca ma 24 miesiące od daty zawarcia umowy na wykonanie robót, w tym uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie – informuje Monika Fisz, rzeczniczka Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Lublinie. Jak dodaje, umowa z wybranym wykonawcą ma zostać podpisana w ciągu kilku najbliższych dni.
Przebudowa al. Unii Lubelskiej w Lublinie. Co obejmą prace?
Prace związane z przebudową al. Unii Lubelskiej mają objąć obie strony jezdni na odcinku od ronda Lubelskiego Lipca ‘80 do wysokości zjazdu do galerii handlowej Vivo! Lublin, czyli około 850 metrów. To z kolei oznacza, że na kierowców będą czekały spore utrudnienia.
– Pierwszych utrudnień w ruchu kierowcy mogą spodziewać się już latem. Okres wakacji sprzyja intensyfikacji tego rodzaju prac – zaznacza Fisz.
Inwestycja zakłada odtworzenie istniejącego przebiegu al. Unii Lubelskiej z wprowadzeniem dodatkowej jezdni obsługującej tereny położone po zachodniej stronie drogi (m.in. parkingi przed Targiem pod Zamkiem) oraz przebudowę ulic:
- Zamojskiej – na odcinku od al. Unii Lubelskiej do ul. Stolarskiej,
- Stolarskiej i Przemysłowej – w zakresie placów do zawracania.
– Prace drogowe obejmują także przebudowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ul. Zamojską i na przejściu dla pieszych na wysokości Targu pod Zamkiem – informuje Fisz.
Przebudowa al. Unii Lubelskiej zakłada ponadto rozbiórkę i zbudowanie dwóch nowych obiektów mostowych nad Bystrzycą.
– W związku z planowaną zmianą zagospodarowania terenu przebudowie ulegną istniejące kablowe sieci uzbrojenia elektroenergetycznego i teletechnicznego oraz sieci sanitarne: gazowa, wodociągowa i kanalizacyjna będące w kolizjach z projektowaną geometrią drogi. Inwestycja zakłada budowę kanału technologicznego na całej długości ulicy – wylicza rzeczniczka ZDiTM.

Przebudowane będzie też oświetlenie drogowe i wybudowane zostaną nowe chodniki i ścieżki rowerowe oraz zamontowane będą ławki i kosze na śmieci. Nasadzone mają też być nowe drzewa (200) i około 5,5 tys. krzewów oraz trawy ozdobne (300 m). Opracowana zostanie też aktualizacja stałej organizacji ruchu razem z zatwierdzeniem oraz wykonanie oznakowania poziomowego i pionowego, a także elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego.
– Z kolei elementy transportowe dotyczą głównie przebudowy trakcji trolejbusowej oraz budowy przyłączy dla punktów Dynamicznej Informacji Pasażerskiej i biletomatów. Następnie wykonawca dostarczy i zamontuje te urządzenia oraz postawi wiaty przystankowe – wylicza Fisz.
Inwestycja jest planowana do dofinansowania ze środków unijnych w ramach projektu pn. „Rozwój zintegrowanego systemu transportu publicznego na terenie miasta Lublin” w ramach programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027.
Zobacz także galerię: Nowa droga w woj. lubelskim otwarta! W tym miejscu łącznie wyremontowano 17 km trasy