To część programu Kolej+, która ma za zadanie zapewnić szybki transport szynowy miast powyżej 10 tys. mieszkańców z Lublinem.
Łącznie chodzi o modernizację istniejących, a także budowę nowych torów na trzech odcinkach: Rejowiec - Zamość, Włodawa - Chełm oraz Lublin - Łęczna.
- Lubelszczyzna pod względem kolejowym musi nadrabiać kilkudziesięcioletnie zaległości - zaznacza Jarosław Stawiarski, marszałek województwa lubelskiego i dodaje: - Nie boimy się wyzwań. Kolej była, jest i będzie podstawowym środkiem transportu. Dzisiaj musimy wsiąść do pociągu, który jedzie pod hasłem „nowoczesna, szybka i niskoemisyjna kolej”.
Polecany artykuł:
- Rewolucja kolejowa w Lubelskiem to długi proces, ale jesteśmy przekonani, że do roku 2030 uda się nam zrealizować kluczowe projekty dotyczące infrastruktury i transportu kolejowego - dodaje Wicemarszałek Województwa Lubelskiego Michał Mulawa.
Łączny koszt wykonania dokumentacji dla umów to blisko 2,7 mln złotych.
- Przed nami proces, który składa się z wielu etapów, teraz czas na koncepcję - wyjaśnia przedstawiciel wykonawcy, Prezes Zarządu Databout Sp. z o.o. Tomasz Skowroński.
Zobacz galerię zdjęć z podpisania nowych umów:
Podpisane dziś umowy dotyczą trzech projektów:
- Rewitalizacja połączenia Chełm - Włodawa wraz poprawą dostępności transportu kolejowego w m. Włodawa,
- Prace na liniach kolejowych 69 i 72 na odc. Rejowiec - Zawada - Zamość Szopinek wraz z budową łącznicy omijającej stację Zawada,
- Utworzenie połączenia kolejowego Lublin - Łęczna /LW Bogdanka.
- Wszystkie projekty przeszły przez I etap kwalifikacji. W II etapie będą podlegały ocenie wielokryterialnej, której wynikiem będzie utworzenie listy rankingowej projektów i kwalifikacja ich do Programu - dodaje Remigiusz Małecki, rzecznik marszałka województwa lubelskiego.