Węzeł Rudnik

i

Autor: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Węzeł Rudnik

S19 do Lubartowa wybudują Chińczycy? GDDKiA analizuje oferty. Zgłosiło się 12 wykonawców

2020-09-29 8:11

12 firm jest zainteresowanych budową drogi ekspresowej łączącej obwodnice Lublina i Lubartowa. Generalna dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty w przetargu na 23-kilometrowy odcinek.

Wszystkie z nich zmieściły się w zakładanym budżecie. Najtańszą realizację zadeklarowała firma z Chin.

China State Construction Engineering Corporation Limited prace wyceniła na 663 609 556,26 zł. Najdroższa okazała się oferta konsorcjum ALDESA (1 026 734 194,33 zł).

GDDKiA zamierzała przeznaczyć na wykonanie tego zadania 1 108 067 000,00 zł.

Teraz komisja przetargowa przeanalizuje złożone oferty i dokona wyboru najkorzystniejszej z nich.

Co zmieni się na trasie Lublin - Lubartów?

Przebudowana zostanie obwodnica Lubartowa, a sama S19-tka łącząca się z obwodnicą Lublina będzie dwujezdniowa z dwoma pasami w obu kierunkach i rezerwą pod trzeci.

Wybudowanych zostanie w sumie ok. 45 km dróg poza trasą główną, 32 obiekty inżynierskie i 27 przepustów.  

W miejscu obecnego skrzyżowania DK19 z drogą wojewódzką nr 815 powstanie węzeł Lubartów Północ, a na przecięciu z drogą powiatową prowadzącą przez Nowodwór do Kozłówki węzeł Lubartów Zachód.  

Dalej ekspresówka ominie od wschodu Niemce. Na przecięciu z drogą wojewódzką nr 828 w stronę Jawidza powstanie węzeł Niemce Wschód, a w okolicy obecnego skrzyżowania z drogą powiatową prowadzącą do Leonowa węzeł Niemce Południe.