PKP

i

Autor: PKP Intercity

komunikacja

Nowy przystanek na kolejowej mapie woj. lubelskiego. Znajduje się niedaleko uczelni

2025-03-10 12:35

W niedzielę, 9 marca wchodzą w życie zmiany w rozkładzie jazdy pociągów. Jednak to nie koniec nowości. W woj. lubelskim zaczął działać nowy przystanek kolejowy. Przy dwóch peronach zatrzyma się aż 18 pociągów na dobę.

Zmiany na kolei w woj. lubelskim

Mieszkańcy wreszcie się doczekali! Od 9 marca ruszył nowy przystanek kolejowy w woj. lubelskim i nazywa się - Biała Podlaska Wschodnia. Znajduje się między Białą Podlaską a Chotyłowem. Powstał z myślą o mieszkańcach osiedli, przyszłych klientach pobliskiego centrum handlowego, czy osobach, które dojeżdżają dojeżdżających do pracy oraz uczniach Akademii Bialskiej.

To jedyny taki peron w Polsce! Odjeżdżały z niego pociągi do dalekiej Rosji

Historycznie kiedyś był w tym miejscu przystanek „Biała Podlaska Rozrządowa”, ale ostatni pociąg pasażerski zatrzymał się tam w 2014 roku. Powodem wyłączenia było niedostateczne bezpieczeństwo podróżnych – brak zabezpieczeń przy przejściu przez tory, zbyt krótki peron (80 m) oraz brak oświetlenia. Po generalnej przebudowie przystanek został przesunięty nieco bardziej na południe i dziś będzie mógł cieszyć podróżnych.

Na przystanku w dni powszednie zatrzyma się 18 składów Polregio. Będzie można nimi dojechać w kierunku Terespola, Siedlec, Łukowa i Chełma.

Nowy przystanek w woj. lubelskim

Przystanek ma także przejście pod torami. Tunel ma zwiększyć bezpieczeństwo pasażerów, którzy korzystają z nowego przystanku. Dla podróżnych z trudnościami w poruszaniu się zostały udostępnione pochylnie. W tunelu zamontowane zamontowano energooszczędne, jasne oświetlenie LED. Obiekt zapewnia dogodne przejście na dwa nowe perony jednokrawędziowe. Dodatkowo zbudowana została nowa droga łącząca ulicę Sidorską z przystankiem Biała Podlaska Wschodnia, co umożliwi wejście do tunelu od strony Akademii Bialskiej.

Rozbudowa stacji Małaszewicze i Biała Podlaska jest uzupełnieniem inwestycji „Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol”, dofinansowanej przez Unię Europejską w ramach instrumentu finansowego „Łącząc Europę” (CEF). Wartość tego projektu to 752,7 mln zł.

Zobacz także: Ten gmach w Lublinie wzniesiono w 1900 roku. Dziś znajduje się tu 4-gwiazdkowy Grand Hotel