Ta dodatkowa usługa została uruchomiona w odpowiedzi na zgłaszane problemy dotyczące znacznie utrudnionego dostępu osób Głuchych i niesłyszących do usług medycznych w ramach zalecanej obecnie formy e-porady.
— Z porady mogą skorzystać osoby Głuche lub niesłyszące porozumiewające się za pomocą języka migowego, które także nie mają w najbliższej rodzinie wsparcia ze strony osoby porozumiewającej się mową. — Katarzyna Duma z urzędu miasta.
Jak informuje ratusz wsparcie ma polegać na nawiązaniu kontaktu z tłumaczem języka migowego poprzez wybrany komunikator: Glide, WhatsApp, Messenger, e-mail, sms. Osoba niesłysząca otrzyma wtedy pomoc w kontakcie telefonicznym z placówką służby zdrowia.
Wsparcie udzielane jest od od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00-12.00 oraz 13.00-16.00. Szczegółowe dane kontaktowe dostępne są na stronie lublin.eu