– Stale inwestujemy w infrastrukturę rowerową oraz ją rozbudowujemy, tworząc sieć przyjazną mieszkańcom i mieszkankom Lublina. Rozpoczęliśmy przygotowania do realizacji większego zadania, które pozwoli na uzupełnienie brakujących elementów istniejącego już systemu w mieście – mówi Artur Szymczyk, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Inwestycji i Rozwoju.
W ramach ogłoszonego postępowania na opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej na budowę dróg dla rowerów wraz z przebudową chodników oraz infrastrukturą transportową, a także sprawowanie kompleksowych nadzorów autorskich nad realizacją robót budowlanych, wskazano siedem zadań:
- przebudowę ul. Sławinkowskiej, na odcinku od skrzyżowania z ul. Bukszpanową do skrzyżowania z ul. Kameliową;
- przebudowę al. Witosa, na odcinku od skrzyżowania z ul. Doświadczalną do skrzyżowania z ul. Grygowej;
- przebudowę ul. Głębokiej, na odcinku od skrzyżowania z al. Kraśnicką do skrzyżowania z ul. Wiercieńskiego;
- rozbudowę ul. Roztocze, na odcinku od skrzyżowania z al. Kraśnicką do skrzyżowania z ul. Wielkopolską;
- rozbudowę ulic Szeligowskiego i Północnej, na odcinku od skrzyżowania z al. Smorawińskiego do skrzyżowania z al. Kompozytorów Polskich;
- rozbudowę ul. Nałęczowskiej, na odcinku od skrzyżowania z ul. Cisową do skrzyżowania z al. Kraśnicką;
- doposażenie przystanków komunikacji miejskiej w ciągu al. Warszawskiej oraz ul. Abramowickiej.
W zakres projektu wchodzą również zadania, dla których ratusz posiada już dokumentację projektową, czyli droga rowerowa w ciągu ul. Abramowickiej oraz al. Warszawskiej. Pozostałe odcinki ścieżek, które mają wejść w zakres tego projektu, są w trakcie weryfikacji warunków terenowych, co do możliwości umiejscowienia infrastruktury rowerowej. Po tym etapie również zostanie ogłoszone postępowanie na opracowanie dokumentacji projektowej dla kolejnych lokalizacji.
Nowe drogi dla rowerzystów mają powstać w ramach projektu unijnego „Mobilność indywidualna zintegrowana z systemem transportu miejskiego na terenie miasta Lublin”, który jest planowany do realizacji w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 – mechanizm Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.
Zakłada on również dodatkowo rozbudowę chodników zintegrowanych z komunikacją miejską oraz niezbędnej infrastruktury przystankowej i okołoprzystankowej, w tym m.in.: oświetlenia, przystanków autobusowych wraz z informacją przystankową, przejść dla pieszych, przejazdów dla rowerów oraz zatok autobusowych.
Aktualnie długość infrastruktury rowerowej w mieście wynosi ponad 191 km. W budowie są obecnie kolejne odcinki ścieżek, m.in. przy ulicach: Abramowickiej, Północnej, Elsnera oraz Jana Pawła II.
Zobacz także: Piękny dzień nad Zalewem Zemborzyckim. Tak lublinianie łapali ostatnie promienie słońca