W mediach społecznościowych prowadzona jest akcja pod hasłem #miastopoczeka. Inicjatywa ma za zadanie promować lokalne produkty, a także atrakcję poszczególnych regionów Polski. Dzięki temu mieszkańcy kraju już teraz mogą zapoznać się z ofertą turystyczną metropolii, a miasta zapraszają turystów, do odwiedzin po okresie epidemii.
— Nagłe zahamowanie ruchu turystycznego postawiło całą branżę w bardzo trudnej sytuacji. Polacy musieli zrezygnować z zaplanowanych wyjazdów. Jednak, gdy już pokonamy epidemię koronawirusa, każdy z nas będzie chciał odpocząć od pozostawania w domu. To będzie idealny moment dla lublinian, by odkrywać inne polskie miasta, jak Gdańsk, Łódź, Poznań czy Warszawę. My w tym czasie zaprosimy wszystkich do naszego miasta. Lublin i cała lubelska turystyka będą w tym czasie czekać na turystów. Planując wyjazdy, wykupując vouchery i pakiety pobytowe już teraz, w praktyce ratujemy polską turystykę — mówi Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublin.
Jak sugerują organizatorzy akcji zaplanowanie już teraz urlopu w Polsce, a nie za granicą pozwoli odbudować się branży turystycznej.
— Hotele, restauracje, muzea oraz inni przedstawiciele branży turystycznej zostali postawieni w skrajnie trudnej sytuacji. Dlatego jako miasta, musimy sobie wzajemnie pomóc, prezentując naszym mieszkańcom możliwości spędzenia przyszłego urlopu w ramach krajowego city breaku Oferta Lublina trafi do mieszkańców innych miast w kraju, a my będziemy zachęcać, by lublinianie wybierali polskie miasta zamiast popularnych europejskich destynacji. — mówi Marcin Kęćko, Dyrektor Biura Rozwoju Turystyki.
Miasto Lublin stworzyło stronę zostanwdomu.lublin.eu, która zawiera oferty ponad 250 podmiotów turystycznych i kulturalnych.