Lotnisko oferuje teren pod budowę hangarów, przeznaczonych do parkowania i obsługi technicznej samolotów General Aviation. Miejsce pozwala także prowadzić ośrodek szkolenia lotniczego.
- Położenie nieruchomości powinno być atrakcyjne ze względu na bezpośrednią bliskość płyt postojowych, dróg kołowania oraz drogi technicznej prowadzącej do bramy wjazdowej - mówi nam Piotr Jankowski, rzecznik PLL
Do zagospodarowania przeznaczono obszar ok. 57 arów, na którym można usytuować jeden większy lub kilka mniejszych hangarów, całość o wymiarach granicznych 60x20 m i wysokości max. 12 m. Dodatkowo, jest możliwość budowy zaplecza biurowo-socjalno-magazynowego, czyli tzw. kontenery modułowe.
Parkowanie pod domem
Do tej pory, przy tego typu usługach, mieszkańcy Lubelszczyzny korzystali z sąsiednich lotnisk, teraz ma się to zmienić. To możliwość rozwoju biznesowego dla regionu - tłumaczy prezes PLL.
- Szukamy partnera, który wybuduje hangary i poprowadzi tutaj działalność. Obserwując rosnące zainteresowanie posiadaniem własnego samolotu wśród lubelskich przedsiębiorców, liczę na pozytywną reakcje. Jestem przekonany, że użytkownicy, którzy do tej pory parkowali swoje samoloty na innych lotniskach, hangarować je będą u nas, niemal pod domem – mówi prezes Portu Lotniczego Lublin Andrzej Hawryluk.
Spółka kieruje do potencjalnych użytkowników konkretne kryteria. To przede wszystkim biznesplan (uwzględniający wartość planowanych nakładów przeznaczonych pod inwestycję, posiadane doświadczenie w zakresie prowadzenia działalności związanej z obsługą samolotów klasy B, posiadany personel ze wskazaniem doświadczeniai kwalifikacji) 50 proc., wysokość miesięcznego czynszu najmu – 25 proc., wysokość miesięcznego czynszu obrotowego – 25proc.
Oferty można składać do 7 czerwca. Inwestycja może ruszyć wkrótce. Lubelskie lotnisko uzyskało już zgody i opinie Urzędu Lotnictwa Cywilnego, Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska oraz Inspektoratu Sanitarnego.