20.01 miasto Lublin ogłosiło postępowanie mające na celu wybór operatora nowego systemu Lubelskiego Roweru Miejskiego. Chociaż zainteresowanie przetargiem było bardzo duże, ostatecznie żadna firma świadcząca tego typu usługi nie zgłosiła chęci udziału w przetargu.
Jak Lubelski Rower Miejski Reklamował Artur Szymczyk, zastępca prezydenta miasta Lublin ds. inwestycji i rozwoju?
Od kilkunastu lat systematycznie rozwijamy sieć infrastruktury rowerowej i zwiększamy dostępność roweru, jako środka transportu poruszania się po mieście. Lubelski Rower Miejski zajmuje ważne miejsce wśród usług, które Miasto świadczy na rzecz swoich mieszkańców, dlatego podejmujemy działania związane z jego kontynuacją i rozwojem. Przede wszystkim chcemy podnieść standard systemu i zwiększyć jego konkurencyjność. Przyjęte założenia mają utrzymać popularność, jaką cieszył się system w latach ubiegłych.
Polecany artykuł:
Niestety przez opóźnienia związane z wyborem nowej firmy obsługującej LRM rowery mogą nie ruszyć w zakładanym terminie, czyli od 1 kwietnia.
O możliwych przyczynach fiaska przetargu mówił w Radiu Eska Lublin Krzysztof Kowalik z Porozumienia Rowerowego.
Urzędnicy przewidzieli mało czasu na przygotowanie całego systemu, a przede wszystkim wyserwisowanie tych 700 rowerów, ustawienie nowych stacji i opracowanie systemu – wyjaśnia
Zdaniem Kowalika dwa miesiące to zbyt mało czasu na odpowiednie przygotowanie LRM. Wskazał również, że powodem spadku zainteresowania publicznymi jednośladami, mogła być też błędna zdaniem Porozumienia Rowerowego decyzja rządu o blokadzie rowerów podczas pierwszej fali pandemii koronawirusa. Takie decyzje przyczyniły się do pogorszenia sytuacji potencjalnych operatorów rowerów miejskich.
Polecany artykuł: