LRM drugi przetarg

i

Autor: Urząd Miasta Lublin

Lubelski Ratusz otworzył oferty w przetargu na miejskie rowery. Nie ma dobrych wieści

2021-03-24 15:14

Tylko jedna oferta i do tego znacznie przekraczająca budżet, to efekt drugiego przetargu mającego wyłonić nowego operatora Lubelskiego Roweru Miejskiego. Ponownie chce się tym zająć Nextbike Polska. Zaoferował przejęcie rowerów, ich modernizację oraz uruchomienie systemu za ponad 7,6 milionów złotych.

To o ponad 2 miliony więcej niż jest w stanie przeznaczyć na ten cel miasto, które miało zabezpieczone 5,5 miliona złotych. Teraz opcje są dwie: przetarg zostanie unieważniony i ogłoszony ponownie lub urzędnicy dorzucą brakującą kwotę. Decyzji jednak jeszcze nie ma.

- Aktualnie będzie prowadzona analiza poprawności złożonej oferty. Dopiero po zakończeniu badania dokumentów będą podejmowane dalsze decyzje. Brakuje ponad 2 milionów złotych - mówi Justyna Góźdź z biura prasowego lubelskiego urzędu miasta.

Urzędnicy liczyli, że tym razem postępowanie uda się rozstrzygnąć. To już drugi przetarg na obsługę publicznych jednośladów. W poprzednim nie zgłosił się nikt.

Możliwe, że pomogła zmiana pewnych warunków umowy. To m.in. zmniejszenie kar umownych za uruchomienie systemu. Fiasko przetargu przewidywali działacze lubelskiego Porozumienia Rowerowego, którzy już w czasie trwania poprzedniego postępowania zauważali, że wymogi, jakie stawiają lubelscy urzędnicy są zbyt duże.

- Wymogi zostały potem znacznie "poluzowane" - mówi Krzysztof Kowalik z Porozumienia Rowerowego - Urząd wziął na siebie m.in. uzgadnianie lokalizacji z biurem Miejskiego Konserwatora Zabytków, zniknął też wymół zatrudniania pracownik na podstawie umowy o pracę.

To jednak nie pomogło.

- Po raz kolejny będziemy apelować do miasta, aby te środki przeznaczyć na infrastrukturę rowerową, to bardziej przysłuży się mieszkańcom niż Lubelski Rower Miejski. Dróg rowerowych wciąż brakuje, zwłaszcza w centrum, a to właśnie w ten sposób można najskuteczniej zachęcić do zmiany nawyków i wybierania roweru na co dzień. Warto dodać, że w ubiegłym roku w Lublinie powstało zaledwie 100m infrastruktury rowerowej, a w porównywalnej wielkości miastach, jak Bydgoszcz czy Szczecin, nawet 10 kilometrów - wyjaśnia Kowalik.

Start systemu Lubelskiego Roweru Miejskiego, w przypadku korzystnego rostrzygnięcia postępowania, był planowany na początek czerwca.

Policja przypomina o prawach i obowiązkach rowerzystów