Oceny opisowe obowiązują w polskich szkołach od 1999 roku.
Ważniejsze od tradycyjnych ocen są motywacja do nauki, zainteresowanie dzieckiem i informacja zwrotna o procesie nauczania. Warto pomyśleć bardziej refleksyjnie o procesie oceniania. Za bardzo mocno jesteśmy przywiązani do liczb, ktoś dostał jedynkę, dwójkę, trójkę „tradycyjne” oceny są potrzebne, ale młodzieży w późniejszych klasach. W klasach 1-3 powinny być stosowane oceny opisowe, ale okazuje się, że tylko pozornie nie ma „tradycyjnych” ocen liczbowych. Nie ma ich na świadectwie, ale w ciągu roku wielu nauczycieli ich używa. W przypadku młodszych uczniów szkół podstawowych, liczby nie są miarodajną formą sprawdzania przyrostu wiedzy, umiejętności czy kompetencji. Ważniejsza jest informacja zwrotna kierowana przez nauczyciela do dziecka, o tym na jakim jest etapie uczenia się nowych umiejętności - mówi pedagog, prof. KUL. Ewa Domagała- Zyśk z Instytutu Pedagogiki Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II.
Pełen tekst ekspertki na temat możliwych zmian, rozwiązań i korzyści jakie ze sobą niosą znajdziecie tutaj.
Zobacz także naszą galerię zdjęć: Wypadek na trasie Kraśnik-Lublin. Auto uderzyło w kapliczkę