W podpisaniu umowy między GDDKiA i firmą Stecol Corporation Sp. z o.o. w Lubelskim Urzędzie Wojewódzkim w Lublinie wziął udział wiceminister infrastruktury Rafał Weber, który wyraził satysfakcję, że kolejny odcinek ekspresowej S12 wejdzie w fazę realizacji. Mówiąc o korzyściach z budowy dróg ekspresowych S12, S19 i S19 Via Carpatia dla regionów, przez które przebiegają trasy, stwierdził, że mają poprawić bezpieczeństwo drogowe, dostępność komunikacyjną, podnieść potencjał gospodarczy, uwolnić tereny inwestycyjne i zwiększyć liczbę miejsc pracy.
Jak podała GDDKiA, odcinek S12 między Dorohuczą a Chełmem będzie liczył 22,5 km. Początek planowany jest w miejscowości Chojno Nowe Drugie. Trasa przebiegać będzie nowym śladem wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 12. W Tytusinie ekspresówka przetnie DK12 i od południowej strony ominie Stołpie, gdzie planowana jest budowa pary Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP Stołpie). Na węźle Chełm Zachód droga połączy się z obwodnicą Chełma. W ramach inwestycji zostanie wybudowany m.in. most, 14 wiaduktów oraz cztery przejścia dla dużych i średnich zwierząt. Powstanie także węzeł drogowy Siedliszcze.
Umowa na projekt i budowę odcinka S12 opiewa na 760 mln zł. Oddanie do ruchu zaplanowano na 2027 r.
26 maja br. GDDKiA podpisała umowy na zaprojektowanie i budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S12 na Lubelszczyźnie: Piaski - Dorohucza oraz Chełm - Dorohusk, o łącznej długości 33 km. Wykonawcą obu z nich jest Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, wartość kontraktów przekracza 1,3 mld zł, a koszt inwestycji to ponad 1,3 mld zł.
Natomiast dla obwodnicy Chełma wojewoda lubelski wydał już decyzję zezwalającą na realizację inwestycji drogowej. Rozpoczęcie prac, które realizowała będzie firma Strabag, planowane jest wkrótce. Obecnie trwa m.in. inwentaryzacja dróg oraz nieruchomości.
Droga ekspresowa S12 między Piaskami a przejściem granicznym w Dorohusku będzie miała łącznie ok. 75 km.