- To projekt bardzo potrzebny i bardzo ważny. Widzimy, zapotrzebowanie jest bardzo duże. Nauczyciele, dzieci, młodzież aktywnie uczestniczyły w tych zajęciach, warsztatach pod kątem właśnie zwrócenia uwagi na to, co ważne, czym jest hejt, jak przeciwdziałać, czym jest przemoc domowa, przemoc rówieśnicza, gdzie można zgłosić tego typu sytuacje, po czym możemy poznać te niepożądane zachowanie. Nauczyciele dzięki tym spotkaniom też mają wiedzę jak reagować na tą przemoc, po czym poznać, że dziecko może doznawać takiej przemocy - mówi Adam Mołdoch, zastępca dyrektora Centrum Interwencji Kryzysowej w Lublinie.
Projekt miał na celu między innymi pokazać uczniom, nauczycielom i rodzicom jak reagować na przemoc oraz gdzie szukać pomocy. W szkołach odbywały się warsztaty i zajęcia profilaktyczne. Uczniowie mogli też w szkołach korzystać z konsultacji psychologicznych z psychologami z Centrum Interwencji Kryzysowej.
- Były to przede wszystkim konsultacje interwencyjne, czyli będące odpowiedzią na sytuacje trudne, które się pojawiały, ale również były to konsultacje mające na celu psychoedukację, mające na celu zapobieganie tymże sytuacjom trudnym, czyli reagowaliśmy na to, co się już wydarzyło. Zazwyczaj były to trudności, problemy związane z hejtem, z przemocą, z agresją rówieśniczą, ale także działaliśmy na szeroką skalę w takim celu, aby zapobiegać tym nieprawidłowym zachowaniom, reakcjom, sytuacjom, które dzieją się niestety na porządku dziennym w środowiskach szkolnych - mówi Anna Izdebska, psycholog oraz interwent kryzysowy w Centrum Interwencji Kryzysowej.
Projekt "Nie jesteś sam - pierwsza pomoc psychologiczna dla dzieci i młodzieży"realizowany był w lubelskich szkołach od stycznia 2025 r. Będzie miał swoją kontynuację w przyszłym roku, ponieważ ponownie został wybrany do realizacji w tegorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego.
Zobacz także naszą galerię zdjęć: Jest samoukiem, a jego prace są niepowtarzalne. To będzie wystawa "Obrazów, które mówią - także dotykiem"