To między innymi koszty wydobycia spod ziemi i utylizacji zbiorników, które były pozostałością po dawnej gazowni. Nie wiadomo, czy w ciągu dalszych prac nie pojawią się kolejne nadprogramowe wydatki.
- Do tej pory podpisano 6 aneksów dotyczących robót dodatkowych - mówi Justyna Góźdź z lubelskiego ratusza. - Aktualnie stan zaawansowania prac wynosi około 55 procent, a ich wartość to blisko 160 milionów złotych. Dotyczy to realizacji całej inwestycji. Na budynku głównym zakończono wykonywanie płyty fundamentowej, ścian bocznych i słupów żelbetowych. Sfinalizowano również betonowanie budynku dworca oraz szachtów windowych nad dachem dworca, pompowanie wód gruntowych i rozebrano ścianki szczelne oraz zakończono obsypkę budynku. Rozpoczęto izolację stropu nad garażem podziemnym.Zakończono montowanie słupów podtrzymujących główną konstrukcję budynku dworca. Wykonano ich wszystkie 22 oraz zamontowano 18 koron oraz 80% konstrukcji dachu.
Wybudowano już też nową stację trafo dla PKP Energetyka. Stacja trafo dla potrzeb ładowania autobusów wykonana jest już w stanie surowym.
- Przy ul. Krochmalnej zakończono uzbrojenie podziemne na płycie postojowej dla autobusów, a warstwy konstrukcyjne podbudowy wykonano w całości wraz z ustawieniem krawężników i wykonano podbudowę oraz zakończono warstwy bitumiczne na drogach manewrowych. Powstaje tam również budynek socjalno-sanitarny dla kierowców - dodaje Góźdź. - Wykonano część podziemną infrastruktury oświetlenia placu peronowego oraz zamontowano wszystkie słupy i oprawy.
Budowa Dworca Metropolitalnego oraz przebudowa pl. Dworcowego i okolicznych ulic zakończyć ma się w lutym przyszłego roku. Do tej pory wartość prac dodatkowych wyniosła ponad 17,5 mln zł.