Według Zdzisława Szweda, członka zarządu województwa, „współpraca z panią Kasią była strzałem w dziesiątkę”. Podkreślił, że urząd marszałkowski stawia na turystykę dynamiczną, którą Bujakiewicz promowała w programie, i że umieszczanie filmików w sieci sprawia, że są łatwo dostępne dla młodych osób i tych, które mieszkają za granicą.
„Bujaj się z Kaśką po Lubelszczyźnie” zadebiutowało na youtubowym kanale 5 miesięcy temu 34-sekundową zajawką, 3 miesiące później 1,29-minutowym trailerem, a pierwszy odcinek wylądował w sieci miesiąc temu. Kręcenie programu Bujakiewicz mierzy jednak nie w miesiącach, a latach (dwóch). Przekonuje jednak, że względu na okoliczności towarzyszące (pandemia) nie wyglądało dokładnie tak, jak planowała. Nie udało się sfilmować Włodawy, Sobiboru, Polesia i Pojezierza Łęczyńsko-Włodawskiego, choć były w harmonogramie prac.
Co udało się pokazać?
- Lublin – Noc Kultury, Stare Miasto, Restauracja Mandragora i wyroby cebularza lubelskiego.
- Lublin przez pryzmat odbywających się w nim wydarzeń: Carnaval Sztukmistrzów i Jarmark Jagielloński oraz Rezerwat Dzikich Dzieci.
- Prezentacja Zalewu Zemborzyckiego oraz pasieki pszczół na CSK.
- Kazimierz Dolny, Mięćmierz w dorzeczu Wisły.
- Kazimierz Dolny – wypieki koguta, rej po Pychówce, zwiedzanie winnic.
- Ruiny Zamku w Janowcu, Pałac Czartoryskich w Puławach, Magiczne Ogrody.
- Nałęczów: Park Zdrojowy, Młyn Hipolit; spacer z Alpakami w Nowym Gaju pod Wojciechowem, wizyta w kuźni w Wojciechowie.
- Zamość: spacer po Padwie Północy i Perle Renesansu, Roztoczańskie muzeum PRL, ogródek rodzinny domu Marka Grechuty, forteca Zamojska.
- Zamość: muzeum fotografii, widok Zamościa z lotu ptaka, punkt widokowy Roztocza, szumy na Tanwi, Szczebrzeszyn, kamieniołomy w Józefowie oraz w Krasnobrodzie.
- Prezentacja Krasnobrodu i uroków Roztocza, przepływ kajakami, Guciów.
- Zagroda Guciowa, szumy na Tanwi na Roztoczu, Susiec, rajskie ogrody – glamping na Roztoczu.
- Zwierzyniec, Roztoczański Park Narodowy z tarpanami, browar Zwierzyniecki, winnica zwana zamojską Toskanią oraz produkcja serów.
Kanał „Bujaj się z Kaśką po Lubelszczyźnie” subskrybuje ponad 2,6 tys. osób. Sporo więcej wyświetliło filmy w ciągu ostatnich 28 dni (licząc do 18 maja) – prawie 32,5 tys. Najpopularniejszy był wśród osób mieszkających w Polsce, ale też Wielkiej Brytanii, Niemczech, USA, Holandii i Kanady. „Statystyczny odbiorca” programu jest odbiorczynią – kobiety to 55 proc. oglądających. Play najczęściej klikały te w wieku 35-44 lata (36,1 proc.), 25-34 lata (26,7 proc.) i 45-54 lata (20, 3 proc.), co pokazuje, że program nie cieszył się dużą popularnością wśród młodzieży nastoletniej i studenckiej.
Z wypowiedzi Katarzyny Bujakiewicz można wnioskować, że planowana jest druga seria programu.
Zobacz zdjęcia: „Bujaj się z Kaśką po Lubelszczyźnie”. Obejrzeliśmy nowy program Katarzyny Bujakiewicz
Polecany artykuł: