We wtorkowym komunikacie PKP Intercity podkreśliły, że rozbudowa stacji postojowej w Lublinie niemal podwoi jej zatrudnienie i zwiększy możliwości obsługi taboru. Jak podano, po przeprowadzeniu inwestycji planowane jest wykonywanie przeglądów wagonów i lokomotyw, co – jak oceniono - odciąży bocznicę na warszawskim Grochowie. Nowa bocznica zostanie także przystosowana do obsługi nowoczesnych pojazdów takich jak składy typu push-pull.
„Za miliardowymi inwestycjami w tabor muszą iść inwestycje w zaplecza techniczne. Dzięki kolejnym, nowoczesnym stacjom postojowym możliwe staje się utrzymanie naszych pojazdów w najwyższym standardzie. Nowe bocznice to również kolejne miejsca pracy dla mieszkańców Lublina i okolic” – zaznaczył cytowany w komunikacie wiceprezes zarządu PKP Intercity Tomasz Gontarz.
Bocznica kolejowa w Lublinie zostanie rozbudowana. Co mają objąć prace?
Inwestycja obejmuje powstanie m.in. hali utrzymania wraz z zapleczem administracyjno–warsztatowym, posterunek rewidencki, drogi technologiczne, sieć trakcyjna.
„Zrealizowanych zostanie także szereg prac modernizacyjnych, związanych z oświetleniem, punktami grzania 3kV czy instalacją wodną. Inwestycja pozytywnie wpłynie również na warunki pracy w bocznicy. Renowacji ulegną bowiem zaplecza techniczno-magazynowe, jak również socjalne” – podano w informacji prasowej.
Do 2030 roku spółka PKP Intercity zainwestuje 2,6 mld zł w stacje postojowe i zaplecza techniczne; będzie wówczas dysponować 20 stacjami postojowymi i bocznicami kolejowymi oraz 32 punktami do przygotowania pociągów w zakresie utrzymania czystości w obiektach udostępnionych PKP Intercity.
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwia podróżowanie po Europie.