W związku z tym, termin zawieszenia biletów dla uczniów i studentów został wydłużony do 24 maja 2020 roku, zaś w przypadku pozostałych osób - do 3 maja 2020 roku. ZTM zaznacza jednak, że daty te mogą ulec zmianie przy okazji kolejnych komunikatów Rządu, dotyczących walki z epidemią koronawirusa.
Osoby, które już wcześniej złożyły wniosek o zawieszenie biletów okresowych, nie muszą tego robić po raz kolejny, ponieważ terminy te zostały wydłużone automatycznie. Pasażerowie, którzy chcieliby z kolei „odwiesić” swoją przejazdówkę, powinni napisać wiadomość na adres: [email protected] z informacją zawierającą numer karty oraz datą ponownego rozpoczęcia korzystania z biletu.
Mówi o tym Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie:
Po przesłaniu tej informacji można korzystać z biletu okresowego do końca jego pierwotnej ważności (daty ustalonej w momencie zakupu biletów). Z kolei osoby, które złożyły wniosek o zawieszenie biletu i upłynął już termin jego ważności, a chcą ponownie korzystać z komunikacji miejskiej, powinny zakupić nowy bilet np. w automatach albo przez sklep www (nie muszą przesyłać informacji o rozpoczęciu korzystania z biletu). Odzyskanie „zawieszonej” w ramach procedury „STOP BILET” części biletu nie odbywa się automatycznie. Po ustaniu zagrożenia epidemicznego i przywróceniu standardowej bezpośredniej obsługi klientów w punktach ZTM, pasażerowie będą mogli, w dowolnie wybranym przez siebie terminie (do końca 2020 r.) zgłosić się do Punktu wraz z kartą. Jeśli jednak jest to niezbędne w chwili obecnej, to istnieje taka możliwość, lecz w ograniczonym zakresie – w Punkcie przy ul. Nałęczowskiej 14 w godz. 11-13.
Więcej informacji, a także wnioski o zawieszenie biletu okresowego znajdziecie na stronie ztm.lublin.eu.