- Poznamy się z maskotką projektu, czyli Koziołkiem Biznesmenem. Zapraszamy grupy dzieci [klasy wraz z nauczycielami lub grupy przedszkolne, dop. red] od 6. do 10. roku życia, ale również i firmy działające na terenie miasta Lublina oraz osoby kreatywne, które mogłyby przeprowadzić takie warsztaty dla dzieci - wyjaśnia Monika Król, koordynatorka projektu z Wydziału Strategii i Przedsiębiorczości Urządu Miasta Lublina.
Projekt jest wieloetapowy. Jego celem jest utrwalanie postaw przedsiębiorczych. Na potrzeby zajęć z dziećmi wykorzystywana jest postać biznesowego Koziołka, który towarzyszy dzieciom przez okres realizacji projektu w danej szkole bądź przedszkolu. - Na początku przewidziane są warsztaty i szkolenia. Potem będziemy mieć wizytę w firmie. Następnie dzieci będą też zakładały własną firmę, a także makietę przyszłego Lublina. Rok 2020 jest szczególny, trwają prace nad pisaniem strategii "Lublin 2030". Włączymy dzieci w ten proces i zapytamy, jak widzą miasto za 10 lat, a następnie przekażemy te informacje osobom, które pracują nad tą strategią - dodaje Król.
Na 4 czerwca zaplanowana jest gala finałowa projektu.
Projekt współorganizują Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej i Narodowy Bank Polski. Liczba miejsc jest ograniczona i wynosi 350. Rekrutacja potrwa do 18 lutego. Szczegóły projektu dostępne są na stronie przedsiebiorczy.lublin.eu