To obszar w rejonie kabiny, w którym nie mogą przebywać pasażerowie po to, aby nie narażać zdrowia zarówno kierowców, jak i innych pasażerów.
Wstrzymana też jest możliwość zakupu biletów u kierującego pojazdem. - Decyzja została podjęta przede wszystkim na wnioski środowiska kierowców ale również pasażerów i ma na celu zminimalizować kontakt na linii obsługa pojazdu-pasażer - wyjaśnia Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie i dodaje: - Zachęcamy do zakupu biletów za pośrednictwem aplikacji mobilnych na telefony komórkowe (moBILET, mPay, SkyCash, biletem.pl, jakdojade, GoPay) oraz w biletomatach znajdujących się w pojazdach. W przypadku biletów okresowych zalecamy ich zakup za pośrednictwem sklepu internetowego. Istnieje również możliwość zakupu biletów za pośrednictwem biletomatów stacjonarnych. Przypominamy, że brak możliwości zakupu biletu w pojeździe nie zwalnia z konieczności posiadania go w czasie przejazdu.
Jakie środki zostały podjęte do tej pory przez ZTM w Lublinie, aby jeździło się bezpieczniej?
- codzienna dezynfekcja rurek, kasowników, siedzeń, itd.,
- strefy wydzielone przed pierwszym rzędem siedzeń,
- brak możliwości zakupu biletu u kierowców,
- wyłączona funkcja tzw. "ciepłego guzika",
- zawieszenie przystanków "na żądanie" - kierowca zatrzymuje się na nich za każdym razem,
- ZTM rekomenduje ograniczenie osobistych wizyt w Biurze Obsługi Klienta i Punktach Sprzedaży Biletów.