Podpisanie umowy to inicjatywa lubelskiego oddziału GDDKiA. Dotyczy ona odprowadzania wód opadowych z terenu pasa drogowego i zagospodarowania ich na terenach zarządzanych przez Lasy Państwowe.
- Porozumienie pozwoli na optymalizację kosztów związanych z budową i utrzymaniem systemu odwodnienia drogi, a Lasom Państwowym pozwoli na korzystanie z zasobów wód znajdujących się w zbiornikach wodnych i w ten sposób umożliwi przeciwdziałanie negatywnym skutkom suszy - wyjaśnia Łukasz Minkiewicz, rzecznik lubelskiego oddziału GDDKiA. - Jest to pierwsze tego typu porozumienie między GDDKiA a Lasami Państwowymi.
Sama inwestycja dotycząca budowy S-19 w okolicach Lubartowa jest na etapie postępowania przetargowego. Wpłynęło 12 ofert, wszystkie zmieściły się w budżecie, jaki GDDKiA przeznaczył na ten cel.
- Ofertę z najniższą ceną zaproponowała firma China State Construction Engineering Corporation, a z najwyższą konsorcjum Aldesa Polska - dodaje Minkiewicz. - Teraz komisja przetargowa przeanalizuje złożone oferty i wybierze najkorzystniejszą z nich.
Podpisanie umowy z wykonawcą ma się odbyć w I kwartale przyszłego roku. Same prace w terenie przy budowie drogi ekspresowej S19 w okolicach Lubartowa mają zacząć się w 2022 roku. W ramach tej inwestycji przebudowana zostanie obecna obwodnica Lubartowa. Powstanie tam dwujezdniowa droga z dwoma pasami ruchu w każdą stronę, będzie też rezerwa pod trzeci pas. Pojawią się tam również bezkolizyjne węzły i wiadukty. W sumie wybudowanych zostanie 45 km dróg poza trasą główną, 32 obiekty inżynierskie i 27 przepustów.