W ramach konkursu „Lublin – moje miasto przyszłości” szkolne zespoły rywalizują o środki na stworzenie lub doposażenie pracowni. Ich zadaniem jest stworzenie prac, które przedstawią wizję rozwoju Lublina, jako miasta przyszłości. Przy ich tworzeniu uczniowie i uczennice będą wykorzystywać m.in. drukarki 3D, mikrokontrolery oraz stacje lutownicze i sprzęt audiowizualny.
– Zachęcam przyszłych inżynierów i inżynierki oraz twórców sektora kreatywnego do rozwijania kompetencji i umiejętności technicznych w ramach projektu „Uczeń i uczennica przyszłości”. Kładziemy szczególny nacisk na wdrażanie w mieście projektów wpisujących się w ideę kompetencji przyszłości, które łączą kreatywne myślenie oraz wykorzystanie nowoczesnych technologii. W roku, w którym ubiegamy się o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2029, szczególnie doceniamy twórczą postawę i umiejętność samodzielnego odnajdowania nieszablonowych rozwiązań naszych mieszkanek i mieszkańców – mówi Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.
W ramach programu dla uczestników przygotowano kilka aktywności. Wśród nich przewidziano między innymi szkolenie z autoprezentacji z wizytą w studiu multimedialnym Politechniki Lubelskiej, warsztaty dla nauczycieli z zakresu prowadzenia projektu badawczego i pracy z młodzieżą oraz utrwalanie wiedzy z druku 3D. Uczennice i uczniowie odwiedzą również lubelskie firmy, które wykorzystują zaawansowane technologie.
Projekt przewidziany jest dla uczniów klas 6, 7 i 8 szkół podstawowych oraz ich nauczycieli. Każda ze szkół może zgłosić zespół składający się z maksymalnie 10 osób. Rekrutacja potrwa do 27 lutego (wtorek). Formularz zgłoszeniowy, regulamin konkursu oraz informacje o projekcie można znaleźć na stronie.
Zobacz także naszą galerię zdjęć: To najgorsze ulice Lublina?