Niebezpieczne przejścia dla pieszych na Al. Tysiąclecia w Lublinie
Na problem z bezpieczeństwem pieszych w rejonie „zebry” na al. Tysiąclecia (na wysokości ul. Działkowej oraz w rejonie ul. Rolna Osada na Al. Witosa) zwrócił uwagę radny Rady Miasta Lublin, Konrad Wcisło. Jego zdaniem, obecnie istniejące oznakowanie tych miejsc „nie zapewnia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa, co potwierdzają liczne incydenty drogowe”. Co zatem, według niego, mogłoby rozwiązać ten problem?
„Zwracam się z prośbą o rozważenie wprowadzenia rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo w wymienionych miejscach, takich jak sygnalizacja świetlna bądź budowa kładek dla pieszych. Tego typu infrastruktura z pewnością przyczyni się do zwiększenia widoczności pieszych, zmniejszenia ryzyka wypadków oraz zapewnienia większego poczucia bezpieczeństwa zarówno pieszym, jak i kierowcom poruszającym się aleją Tysiąclecia” – podpowiada w złożonej interpelacji radny Konrad Wcisło.
Co na to ratusz?
Po Al. Tysiąclecia w Lublinie pojedziemy wolniej
W odpowiedzi na interpelację radnego, zastępca prezydenta Lublina ds. inwestycji i rozwoju Tomasz Fulara zlecił Wydziałowi Zarządzania Ruchem Drogowym i Mobilnością Urzędu Miasta Lublin przeanalizowanie możliwości poprawy bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych na Al. Tysiąclecia (na wysokości ul. Działkowej). Jaki jest efekt? Jak się okazuje, obecnie ratusz nie zamierza stawiać w tym rejonie sygnalizacji świetlnej ani nie wybuduje kładki dla pieszych, za to wprowadzone zostanie tam nowe ograniczenie prędkości dla kierowców.
„(...) właściwym działaniem będzie zmniejszenie dopuszczalnej prędkości z 70 km/h do 50 km/h. Niezbędne prace będą wykonane do końca bieżącego roku” – zapowiada zastępca prezydenta. – „Dodatkowo zostaną podjęte działania mające na celu analizę możliwości wprowadzenia dodatkowego oznakowania przejścia dla pieszych na al. Tysiąclecia w rejonie ul. Działkowej” – zaznacza.
Ponadto, Fulara dodaje, że niedawno w rejonie ul. Rolna Osada zostały już wprowadzone elementy mające na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych, w postaci ograniczenia dopuszczalnej prędkości przed przejściem, biało-czerwonego oznakowania poziomego, fluorescencyjnego oznakowania pionowego i zamontowania wyświetlaczy prędkości, dlatego ratusz nie planuje tu w najbliższym czasie nowych prac w tym zakresie.
Zobacz także galerię zdjęć: Dworzec metropolitalny w Lublinie w listopadzie
Polecany artykuł: