Jak przyznaje prezes Lubelskiego Związku Lekarzy Rodzinnych-Pracodawców Tomasz Zieliński, teleporady spotykają się z pozytywnym odbiorem:
Pacjenci dość sprawnie zrozumieli, że to jest dla bezpieczeństwa ich samych. Takie rozwiązanie daje również możliwość zachowania ciągłości udzielania porad.
Nasz redakcyjny kolega Mateusz Kasiak, miał możliwość skorzystania z teleporady:
Jako pacjent, który jest zadowolony z wprowadzenia w Polsce e-recept, uważam, że rozwiązanie w postaci teleporad powinno zostać wprowadzone na stałe. Wynika to z faktu, że jeżeli czujemy, że "coś nas bierze" i nie jesteśmy pewni, czy powinniśmy pójść do lekarza, zabierać komuś kolejkę, to powinniśmy mieć możliwość skorzystania z kontaktu telefonicznego z lekarzem.
Porady telefoniczne nie wykluczają bezpośrednich wizyt u lekarza. Jeśli po zdalnym wywiadzie będzie taka konieczność, pacjenci otrzymują sugestię skorzystania z wizyty w placówkach medycznych.