"To wymaga ogromnych inwestycji – w wzmacnianie mostów, zarówno kolejowych, jak i drogowych, w budowę dróg, zwłaszcza we wschodniej Polsce, w tym województwie lubelskim. Zresztą stąd ta wybrana lokalizacja – żeby pokazać tu, na miejscu, że ta infrastruktura jest bardzo, bardzo potrzebna."
Lublin jest europejską stolicą infrastruktury. To tutaj spotyka się 200 najważniejszych osób w Unii Europejskiej – pod kątem decydowania o inwestycjach w infrastrukturę na naszym kontynencie. Debatują o tym, jak te inwestycje mają wyglądać w przyszłości. Priorytety inwestycyjne zmieniły się przez ostatnich kilka lat, świat się zmienił. Potrzebujemy większych środków i większych inwestycji w infrastrukturę podwójnego zastosowania – czyli taką, która będzie wykorzystywana w czasach pokoju, ale będzie budowana w taki sposób, by w najtrudniejszych czasach służyła również naszym zdolnościom obronnym - mówi Jan Szyszko wiceminister funduszy i polityki regionalnej.
Nawet 500 mld euro mogą kosztować obiekty podwójnego zastosowania w całej Unii Europejskiej.
Chodzi też o zagwarantowanie europejskich środków na budowę najważniejszych i najgłośniejszych projektów infrastrukturalnych Polski na kolejne lata. Tu mówimy przede wszystkim o segmencie kolejowym – o dokończeniu Rail Baltica, czyli łącznika kolejowego z Polski na Litwę i dalej do państw bałtyckich. No i o kolei dużych prędkości – to też jest absolutny priorytet. Mówimy tu o trasie Warszawa–Łódź–Sieradz, a dalej Poznań i Wrocław - podkreśla wiceminister.
Trans-European Transport Network(TEN-T), czyli Transeuropejska sieć transportowa, to projekt który ma zmodernizować szlaki drogowe, kolejowe, lotnicze, morskie oraz rzeczne.
Zobacz także naszą galerię zdjęć: Droga Świdnik
