Podstrefa obejmuje obszar Al. Zygmuntowskich i Al. Piłsudskiego (od mostu na Bystrzycy do Al. Zygmuntowskich) oraz ulice: Ruską, Nadstawną, Targową, Nowy Plac Targowy, Biernackiego, Probostwo, Sierocą, Jaczewskiego, Lubartowską, Szkolną i Czwartek.
Nowa polityka miasta obciąży kieszenie i usprawni system parkowania?
Nadmiar samochodów przy bezpłatnej przestrzeni parkingowej powodował niską rotację pojazdów. Długie i darmowe postoje doprowadzać z kolei miały do ignorowania przez niektórych kierowców zasad parkowania i zastawianie chodników.
- Dodatkowo, na obszarze uruchamianej podstrefy „D" zaobserwowano wysokie zapotrzebowanie na miejsca postojowe, szczególnie w rejonie szpitali i dworca autobusowego. Jednocześnie występował tam deficyt miejsc postojowych. Wprowadzenie opłat za postój zapewni zwiększenie rotacji - mówi nam Justyna Góźdź z kancelarii prezydenta miasta Lublina.
Proponowane zmiany mają promować transport alternatywny, m.in. autobusowy czy rowerowy. - Wpisuje się to jednocześnie w ekologiczną politykę miasta - tłumaczy Góźdź.
Kierowcy mogą korzystać z 25 parkomatów. Opłaty są takie same jak w podstrefie "C". - Za pierwszą godzinę parkowania opłata wyniesie 2,00 zł, za drugą godzinę 2,40 zł, za trzecią 2,80 zł i za każdą kolejną ponownie 2,00 zł - dodaje Góźdź.
Ratusz na razie nie planuje zwiększenia strefy płatnego parkowania o kolejny obszar.