W czerwcu miasto ogłosiło przetarg. - Zamawiane pojazdy mają być niskopodłogowe i przystosowane do przewozu osób z niepełnosprawnościami. Autobusy mają mieć 12 metrów długości. Ponadto pojazdy będą wyposażone w monitoring, głosową zapowiedź przystanków, tzw. ciepłe guziki oraz system do zliczania pasażerów, a także automaty do sprzedaży biletów akceptujące wyłącznie płatności bezgotówkowe. Autobusy będą w pełni klimatyzowane i wyposażone w trzy podwójne porty USB, umożliwiające ładowanie telefonów, czy tabletów. Długość trasy pokonywanej przez autobus po zatankowaniu wodoru do pełna pomiędzy kolejnymi tankowaniami, będzie wynosić minimum 300 km – informuje MPK Lublin.
6 sierpnia otworzono oferty w przetargu. Na liście znalazły się:
- Solaris Bus & Coach Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (siedziba w Owińsku) z ofertą 77 465 400,00 zł
- PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (siedziba w Koninie) z ofertą 77 416 200,00 zł
- ARTHUR BUS Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (siedziba we Wrocławiu) z ofertą 63 959 938,25 zł
ZOBACZ TAKŻE: Te autobusy kursowały po ulicach Lublina w XX wieku! ZOBACZ archiwalne zdjęcia
- W ramach postępowania przetargowego przewidziana jest także dostawa jednej ładowarki mobilnej małej mocy, do wolnego ładowania na terenie zajezdni – informuje MPK. I dodaje: - Kwota przeznaczona przez MPK Lublin na sfinansowanie zamówienia wynosi 80 242 495,46 zł brutto.
Aktualnie w lubelskim taborze znajduje się jeden autobus wodorowy – 12-metrowy Solaris Hydrogen, który obsługuje linie komunikacyjne od 1 września 2023 roku.