Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie poinformował, że prawie 50 przewoźników zamiejskich zadeklarowało przeniesienie się od poniedziałku ze starego dworca PKS przy al. Tysiąclecia do nowego miejsca przy głównym dworcu kolejowym.
W rejonie „starego” PKS-u są tzw. przystanki pośrednie
Dla pasażerów komunikacji zamiejskiej, wsiadających i wysiadających w rejonie starego dworca PKS, zostały udostępnione tzw. przystanki pośrednie.
Z przystanku Dworzec Główny PKS 04 przy al. Tysiąclecia można teraz dojechać do następujących miejscowości:
- Puławy,
- Nałęczów,
- Opole Lubelskie,
- Poniatowa,
- Kraśnik,
- Janów Lubelski,
- Bełżyce,
- Kurów,
- Kazimierz Dolny,
- Chodel,
- Czesławice,
- Józefów,
- Łubki,
- Miłocin,
- Niedrzwica,
- Sobieszczany,
- Wąwolnica,
- Wojciechów,
- Wola Przybysławska,
- Warszawa (oraz na lotnisko w Modlinie).
Autobusy do Chełma, Zamościa, Krasnegostawu, Tomaszowa Lubelskiego, Dołhobyczowa, Krasnobrodu, Józefowa, Oleśnik, Milejowa, Mełgwi, Świdnika i Trawnik zatrzymają się na przystanku Tarasy Zamkowe 03. Z przystanku Plac Singera 03 skorzystają podróżni zmierzający do Łukowa. Natomiast przystanek Tarasy Zamkowe 01 przy tzw. kosiarkach został przez ZTM przewidziany jako miejsce do wysiadania.
Jak zakomunikowano, od rana w poniedziałek przez cały tydzień służby ZTM udzielają informacji pasażerom w rejonie starego dworca m.in. na temat nowych miejsc odjazdów w poszczególnych kierunkach.
„Równocześnie służby miejskie będą analizować natężenie ruchu w rejonie Ronda Dmowskiego i dostosowywać system sygnalizacji świetlnej do aktualnych warunków w tym rejonie” – podano.
Bezpłatna linia kursuje między „starym” PKS-em a Dworcem Lublin
ZTM przypomina także, że między starym i nowym dworcem do odwołania kursuje bezpłatna linia Dworzec Lublin (DL). Autobusy zatrzymują się na przystankach Dworzec Gł. PKS 02 (al. Tysiąclecia) i Dworzec Lublin 53 (ul. Dworcowa).
Nowe linie autobusowe w Lublinie
18 marca weszła w życie również nowa siatka połączeń komunikacji miejskiej. Najważniejszą zmianą jest wprowadzenie trzech linii przyspieszonych nr 303 (dawna linia 46), nr 301 z osiedla Poręba do ul. Daszyńskiego i nr 302 z osiedla Widok do ul. Koncertowej, które mają skrócić czas podróży o 5-12 minut i w dni powszednie będą kursowały co 30 minut.
Zmiany obejmują także przedłużenie linii 35 z Felina do nowego dworca autobusowego, zwiększenie częstotliwość kursowania linii 24, 25, 44, 74 i 4, nowa linia podmiejska do gminy Strzyżewice (nr 28) i wydłużenie linii 30, która kursuje do gminy Jastków.
Dworzec Lublin działa od stycznia 2024
12 stycznia br. oficjalnie otwarto nowy trzykondygnacyjny dworzec autobusowy w Lublinie z placem peronów odjazdowych i przyjazdowych, parkingiem podziemnym dla ok. 170 samochodów, przebudowany pl. Dworcowy i sąsiadujące drogi. Inwestycja trwała od 18 grudnia 2020 r., kiedy ratusz zawarł z firmą Budimex umowę na budowę. Prace miały zakończyć się 15 maja 2023 r., ale urząd miasta zawarł z wykonawcą aneks do umowy, w którym datę końcową wyznaczono na 20 października ub.r. Jak informowano, wpływ na wydłużenie budowy miały kolejne nieplanowane roboty dodatkowe oraz zamienne.
Budowa dworca i przebudowa pobliskich dróg to najważniejsza część projektu Zintegrowane Centrum Komunikacyjne dla Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego, który jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020. Całkowita wartość projektu to prawie 340 mln zł, z czego blisko 197 mln zł stanowi dofinansowanie z UE.
Zobacz także: Palmiarnia czy muzeum? Sprawdź, pomysły lublinian na Dworzec PKS i targ przy ul. Ruskiej