- W naszej inscenizacji Jezus przychodzi do współczesnego świata z całym jego szumem medialnym, reklamami, newsami, paskami informacyjnymi, ludźmi z komórkami, blogami, youtubami, tiktokami, dziennikarzami z kamerami – tym wszystkim, co nas otacza – powiedział reżyser spektaklu Tomasz Man. Dodał, że Jezusowi w spektaklu blisko do współczesnej gwiazdy rocka i zwykłego „chłopaka w bluzie”.
Zwrócił uwagę na związek między nauczaniem Jezusa i hasłami ruchu hippisowskiego.
- Moją ideą jest przekazanie głównej myśli, którą pozostawił nam Chrystus, czyli miłujcie nieprzyjaciół i kochajcie się. To główne przesłanie spektaklu – „love and peace” - zostało zapisane w libretcie, powstawało w okresie boomu hippisowskiego i hippisi się pod nim podpisywali – zaznaczył Man.
Dla reżysera ważne jest także ukazanie przemiany ludzi towarzyszącym Jezusowi.
- Bohaterem w „Jesus Christ Superstar” jest tłum, który najpierw wywyższa Jezusa, a później go krzyżuje. Najpierw go kocha, a później go nienawidzi – powiedział.
Reżyser podkreślił rolę muzyki w spektaklu.
- Będzie oczywiście orkiestra, ale band rockowy z gitarami, bębnami i perkusją – to jest podstawa. Bardzo chciałbym uzyskać brzmienie rockowe – powiedział.
Jak podał, orkiestrę poprowadzi dyrygent Ruben Silva.
- Materiał muzyczny jest niebywały. On kąsa moje serce, moją duszę – stwierdził Man.
Reżyser wysoko ocenił walory techniczne sceny.
- Możliwości są ogromne, dlatego będziemy się chcieli pobawić od strony inscenizacyjnej – powiedział dodając, że w produkcję zaangażowany jest liczny zespół, w tym 40-osobowy chór.
- To bardzo duża inscenizacja. W jednym momencie na scenie może być nawet 60 osób - wyjaśnił.
Premierę „Jesus Christ Superstar” zaplanowano na 23 marca. Będzie to drugi spektakl Mana wystawiony dla Opery Lubelskiej w sali operowej Centrum Spotkania Kultur w Lublinie. Pierwszą produkcją była "Tosca" Giacoma Pucciniego, która lubelską premierę miała we wrześniu ub.r.
Napisana przez Andrew Lloyda Webbera i Tima Rice’a rock opera "Jesus Christ Superstar", której broadwayowska premiera miała miejsce w 1971 r., przedstawia ostatni tydzień z życia Jezusa Chrystusa. Zawiera tak znane przeboje, jak: "I Don't Know How To Love Him", "Everything's Alright", "Superstar", "Could We Start Again, Please?" czy "Gethsemane". Autorami polskiego tłumaczenia są Wojciech Młynarski i Piotr Szymanowski.
Zobacz także: Noworoczny Koncert Wiedeński w wykonaniu Orkiestry Księżniczek na scenie CSK w Lublinie