- Wyniki tegorocznego egzaminu pokazują, że z języka polskiego uczniowie dobrze poradzili sobie z zadaniem, które sprawdzało wyszukiwania informacji w tekście. Z matematyki uczniowie najlepiej poradzili sobie z zadaniem sprawdzającym umiejętność znajdowania współrzędnych danych punktów w układzie współrzędnych na płaszczyźnie. Na egzaminie z języka obcego nowożytnego ósmoklasiści, którzy przystąpili do egzaminu z języka angielskiego, uzyskali najwyższy średni wynik za rozwiązanie zadania zamkniętego sprawdzającego znajomość funkcji językowych – informuje resort edukacji.
Wyniki egzaminów na Lubelszczyźnie
W środę (3 lipca) ministerstwo edukacji narodowej opublikowało wstępny raport dotyczący tegorocznego egzaminu ósmoklasistów. Uczniowie sprawdzili swoją wiedzę z trzech przedmiotów: język polski, matematyka i język nowożytny. Na Lubelszczyźnie do tegorocznego egzaminu z języka polskiego przystąpiło 10 404 uczniów (zdawalność 63.14 proc.); z matematyki – 10 400 (zdawalność 50.71 proc.); z języka angielskiego - 10 283 uczniów (zdawalność 63.66 proc.).
ZOBACZ TAKŻE: „Czy te oczy mogą kłamać?”. Na pewno nie! Zobacz milusińskich naszych Czytelników! Zakochasz się od pierwszego wejrzenia. Zobacz
W regionie Lublin przoduje
Najwięcej zdających było w stolicy województwa lubelskiego. Do każdego egzaminu podeszło ponad 1,7 tys. uczniów, którzy również mogą pochwalić się najwyższą zdawalnością w naszym regionie: język polski – 70.09 proc.; matematyka 63.74 proc.; język angielski – 78.36 proc.).
- Egzamin wskazał również umiejętności, które ósmoklasiści opanowali słabiej. Z języka polskiego trudność sprawiło uczniom zadanie z zakresu kształcenia językowego, które sprawdzało umiejętność zastąpienia sformułowania charakterystycznego dla polszczyzny użytkowej wyrazem lub sformułowaniem z zakresu polszczyzny wzorcowej. Z matematyki najtrudniejsze okazało się zadanie otwarte z geometrii przestrzennej, którego rozwiązanie wymagało umiejętności operowania obiektami matematycznymi – przekształcenia wzoru na objętość ostrosłupa, aby wyznaczyć jego wysokość i obliczyć różnicę wysokości zbudowanych wież. W przypadku języka angielskiego najtrudniejsze dla ósmoklasistów było zadanie otwarte sprawdzające znajomość środków językowych - podsumowuje MEN.
Według wstępnych statystyk do sesji głównej (w maju) przystąpiło około 220,9 tys. uczniów z całego kraju.