W tej kwocie zmieściło się 8 oferentów. Najniższe ceny zadeklarowali:
- Stecol Corporation (760 mln zł),
- kosorcjum Polimex Infrastruktura, Polimex Mostostal, Mosty Łódź, Antex II (779 mln zł),
- konsorcjum Kobylarnia, Mirbud (817 mln zł).
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiedziała, że teraz oferty będą oceniane pod względem kolejnych kryteriów. Pod lupę poza ceną (60 proc.) zostanie wzięte też przedłużenie o pięć lat okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (20 proc.) i podobne przedłużenie gwarancji jakości na obiekty mostowe wraz z ich wyposażeniem (20 proc.).
Jak będzie przebiegała trasa odcinka S12 z Dorohuczy do Chełma? Wyjaśnia to lubelski oddział GDDKiA
Początek planowany jest w miejscowości Chojno Nowe Drugie. Trasa przebiegać będzie nowym śladem wzdłuż obecnej DK12, w większości po jej północnej stronie. W Tytusinie ekspresówka przetnie DK12 i od południowej strony ominie Stołpie, gdzie planowana jest budowa pary Miejsc Obsługi Podróżnych. Połączy się z obwodnicą Chełma na węźle Chełm Zachód.
W ramach budowy ma powstać też m.in. most, 14 wiaduktów i cztery przejścia dla dużych i średnich zwierząt.
Co z kolejnymi odcinkami S12?
Łącznie droga ekspresowa S12 od Piask do przejścia granicznego w Dorohusku będzie liczyć prawie 75 km. Dla obwodnicy Chełma (ok. 13,6 km) urząd wojewódzki prowadzi postępowanie dotyczące wydania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Dla kolejnych trzech odcinków (Piaski - Dorohucza, Dorohucza - Chełm, Chełm - Dorohusk) toczą się postępowania przetargowe.
Obecnie trwa badanie ofert, które złożyli wykonawcy. Wyłonienie najkorzystniejszych i podpisanie umów na zaprojektowanie i budowę trasy planujemy w przyszłym roku – przekazała GDDKiA.