Utrudnienia w woj. lubelskim
Rozpoczęła się długo wyczekiwana rozbudowa drogi krajowej nr 48. Modernizacji zostaną poddane dwa odcinki o łącznej długości 8 kilometrów: 2 km od mostu na Wiśle do wiaduktu kolejowego oraz 6 km na odcinku zamiejskim – od wylotu z Dęblina do Moszczanki. To ważna trasa dla regionu, prowadząca w kierunku ekspresowej S17, a tym samym łącząca Dęblin z Warszawą i Lublinem.
Na początku wykonawca – firma Strabag – skupi się na przygotowaniu terenu. W planach są rozbiórki ogrodzeń, istniejących chodników i prace związane z przebudową podziemnych sieci – m.in. wodociągowej, kanalizacyjnej, elektrycznej i telekomunikacyjnej.
Wraz z postępem robót rozpoczną się kolejne etapy, w tym budowa nowych chodników i ścieżek rowerowych. Prace będą prowadzone etapami, jednak już teraz wiadomo, że kierowcy oraz piesi muszą przygotować się na poważne utrudnienia. Przewidziano ograniczenia prędkości, zwężenia jezdni i ruch wahadłowy, a także czasowe zamknięcia niektórych przejazdów.
– Prosimy o stosowanie się do znaków i tymczasowej organizacji ruchu – apeluje lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Większy komfort jazdy w woj. lubelskim
Celem inwestycji jest dostosowanie DK48 do standardów drogi klasy GP – głównej ruchu przyspieszonego. Dotychczasowa nawierzchnia zostanie usunięta, a na jej miejsce powstanie nowa konstrukcja jezdni, przystosowana do przenoszenia obciążeń do 11,5 tony na oś.
Przebudowane zostaną wszystkie skrzyżowania, zatoki autobusowe i zjazdy. Nowością będzie rondo w rejonie cmentarza komunalnego. Zmiany obejmą także infrastrukturę kolejową – trzy przejazdy zostaną przebudowane, a jeden nieczynny zlikwidowany.
Jednym z ważniejszych elementów modernizacji będzie poprawa bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów. Powstaną nowe, doświetlone przejścia z azylami oraz ciągi pieszo-rowerowe. Droga w części zamiejskiej zostanie poszerzona z 7 do 9 metrów, co znacząco poprawi komfort jazdy i płynność ruchu.
DK48 to trasa o dużym natężeniu ruchu, wykorzystywana zarówno przez lokalnych mieszkańców, jak i osoby podróżujące między regionami. Dzięki rozbudowie droga zyska nowy standard, co przełoży się na wyższy poziom bezpieczeństwa i wygody dla wszystkich uczestników ruchu.
Inwestycja realizowana jest w systemie tradycyjnym, na podstawie decyzji ZRID wydanej przez Wojewodę Lubelskiego. Całość finansowana jest ze środków budżetu państwa. Koszt modernizacji to 95,5 mln zł, a zakończenie robót planowane jest na 2027 rok.
Zobacz także: Rozpoczął się Carnaval Sztukmistrzów 2025 w Lublinie