Już po raz 9. odbywa się akcja, która ma promować to, co najciekawsze w Lublinie. Nie tylko wśród turystów, ale i samych mieszkańców.
– Cel się nie zmienia, mimo nieco innej formuły, chcemy promować miasto – przekonuje Justyna Góźdź z Urzędu Miasta Lublin. – Swoją ofertę prezentują przedstawiciele lokalnej branży turystycznej, przewodnicy miejscy, instytucje kultury, fundacje, stowarzyszenia i podmioty, które zarządzają atrakcjami turystycznymi, obiektami sportowymi i są związani generalnie z turystyką.
– Tegoroczny sezon wakacyjny pokazał, że na nowo zaczęliśmy odkrywać Polskę. Sezon Lublin jest zatem doskonałym zaproszeniem do naszego miasta i okazją do poznania nie tylko samego Lublina, ale także przewodników, którzy po nim oprowadzają – podkreśla Beata Stepaniuk-Kuśmierzak, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Kultury, Sportu i Partycypacji. – Formuła nagrań wideo sprawia, że możemy zdalnie odbywać spacery po Lublinie i poznawać jego historię oraz legendy.
Nagrania wideo, których powstało aż 40, prezentują Lublin z różnych perspektyw. Poświęcone są miastu, ale także konkretnym obiektom, zabytkom, restauracjom a także aktywnościom. „Legendy Lublina”, „Malowniczy Lublin”, „Regionalne Muzeum Cebularza” czy „Mandragora” to tylko niektóre z filmowych propozycji. Z kolei na „Spacer po Lublinie” zaprasza sama Beata Stepaniuk-Kuśmierzak, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin, która użyczyła swojego głosu na potrzeby nagrania.
Sezon Lublin to wydarzenie, które na stałe wpisało się w kalendarz imprez miejskich. Pierwsza edycja odbyła się w 2012 roku. Od tamtej pory rokrocznie pozwala mieszkańcom Lublina i turystom w niecodzienny sposób odkrywać historię, piękno i tajemnice miasta. W tym roku po raz pierwszy Sezon Lublin odbywa się online.